Privacy and GPDR Cookie Consent

Πώς να επιλέξετε την κατάλληλη κούκλα βιτρίνας για το κατάστημα σας (Μέρος Α’)

24-05-2023
από ΑΡΧΩΝ -
Η βιτρίνα αποτελεί το πιο σημαντικό μέσο προσέλκυσης πελατών.
Η επιλογή της σωστής κούκλας βιτρίνας για το κατάστημα σας είναι ύψιστης σημασίας, καθώς μαρτυρά την ταυτότητα και το στυλ του καταστήματος σας, ενώ ταυτόχρονα δημιουργεί μια θετική εικόνα για την επιχείρηση σας και ενθαρρύνει τις πωλήσεις.
Μάλιστα, μελέτες έχουν δείξει ότι μια επιτυχημένη βιτρίνα μπορεί να αυξήσει τις πωλήσεις έως και  78%.

Είναι όμως δύσκολο να επιλέξετε την κατάλληλη κούκλα βιτρίνας για το κατάστημα σας καθώς οι εναλλακτικές είναι πολλές: κούκλες απρόσωπες-άμορφες, κούκλες με κεφάλι και περούκα ή με ανάγλυφο μαλλί κλπ…και όλα αυτά σε δεκάδες χρώματα, γυαλιστερά ή ματ, και σε δεκάδες πόζες. Πραγματικά δύσκολη επιλογή!
 
Το μυστικό είναι ένα! Σκεφτείτε τι ταιριάζει στο κατάστημα σας και φυσικά στη τσέπη σας. Για να επιλέξετε λοιπόν τη σωστή κούκλα ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα:

1. Ορίστε το budget σας

Σίγουρα δεν θέλετε να ξοδέψετε πάρα πολλά χρήματα αλλά θα σας συνιστούσαμε να μην πάτε και στην πιο οικονομική λύση. Να θυμάστε ότι οι κούκλες είναι αυτές που δημιουργούν μια όμορφη βιτρίνα και που τελικά προσελκύουν τον πελάτη.

Θα μπορούσαμε να πούμε ότι οι κούκλες βιτρίνας είναι οι «σιωπηλοί πωλητές σας» καθώς προωθούν τα ρούχα που φοράνε και κάνουν τον πελάτη να θέλει να μπει στο κατάστημα σας για να δει περισσότερα είδη. Και κάτι ακόμη εξίσου σημαντικό: είναι πάντα εκεί, ακόμη και τις ώρες και ημέρες που το κατάστημα σας είναι κλειστό και συνεχίζουν να δουλεύουν για εσάς, για να πουλήσουν τα προϊόντα σας.  Δείτε λοιπόν την κούκλα ως επένδυση και όχι ως δαπάνη.
 
2. Βρείτε το κοινό σας
Προσδιορίστε ποιο είναι το καταναλωτικό σας κοινό. Σε ποιους απευθύνεστε; Σε ποιες ηλικίες; Ανάλογα με το είδος των προϊόντων σας (πχ. βραδινά ενδύματα, casual, sport ή νεανικά) υπάρχουν διαφορετικές επιλογές σε κούκλες βιτρίνας. Άλλη κούκλα (σε στυλ, πόζα και χρώμα) θα επιλέξετε αν έχετε καλό ρούχο και άλλη κούκλα αν έχετε casual. Αν έχετε ρούχα σε μεγάλα μεγέθη θα χρειαστείτε μια παχουλή κούκλα. Αν έχετε αθλητικά ρούχα θα χρειαστείτε μια κούκλα καλογυμνασμένη.

Να θυμάστε ότι οι κούκλες που θα επιλέξετε για τη βιτρίνα σας πρέπει να ταιριάζουν στο στυλ των πελατών σας. Μόνο έτσι θα μπορέσει ο πελάτης να ταυτιστεί με αυτό που βλέπει και θα κάνει το επόμενο βήμα να εισέλθει στο κατάστημα σας.
 
3. Το παν είναι η σωστή ανατομία!
Η ποιότητα του υλικού, η ανατομία του σώματος και η ρεαλιστικότατα της κούκλας είναι στοιχεία που ορίζουν τις τιμές. Είναι λογικό μια κούκλα βιτρίνας
που δεν είναι ανατομικά σωστή και δεν αναδεικνύει το ρούχο να είναι οικονομική, ενώ μια κούκλα όπου το ρούχο «δείχνει» να είναι πιο ακριβή.
 
Το παν είναι οι κούκλες βιτρίνας που θα επιλέξετε να είναι όχι μόνο μοντέρνες και ωραίες αλλά και ανατομικά σωστές. Σε τι θα σας χρησιμεύσει μια κούκλα που το σώμα της είναι «ατσούμπαλο» ή πολύ ψηλό (πάνω από 195cm) και αδύνατο, αφού όταν την ντύσετε το ρούχο θα «χάνεται»;

Μη ξεχνάτε ότι ο πελάτης πρέπει να μπορεί να φανταστεί επάνω του το ρούχο που φοράει η κούκλα στη βιτρίνα. Πρέπει λοιπόν η κούκλα να ταιριάζει στο ύφος του πελάτη, να έχει φυσιολογικές διαστάσεις. Αυτό που πρέπει να εντυπωσιάσει τον πελάτη είναι το ρούχο και η ωραία του εφαρμογή, όχι μια περίεργη-εξωγήινη φιγούρα που κάνει το ρούχο να δείχνει υποδεέστερο.
Στην τελική ο πελάτης θέλει να αγοράσει το ρούχο και όχι την κούκλα σας.  
 
Για το τέλος μια συμβουλή: Να είστε δημιουργικοί
Στο site μας www.arhon.gr θα βρείτε μια τεράστια ποικιλία σε κούκλες βιτρίνας (και πολλά ακόμη είδη απαραίτητα για το κατάστημα σας). Ότι και να επιλέξετε, μην ξεχνάτε να είστε δημιουργικοί. Και τι εννοούμε με αυτό;
Να έχετε πάντα κατά νου κάποιες βασικές αρχές του visual merchandising:
-Αρμονία στα χρώματα που επικρατούν στη βιτρίνα
-Ντύστε την κούκλα όπως θα ήθελε ο πελάτης να τη δει. Δηλαδή μην παραλείπετε τα αξεσουάρ (τσάντα, παπούτσια, φουλάρι ή καπέλο)
Και μην ξεχνάτε…Η βιτρίνα σιωπηλά αναγγέλλει τι μπορεί κανείς να περιμένει στο εσωτερικό του καταστήματος…η βιτρίνα θα παρακινήσει τον πελάτη να κάνει το επόμενο βήμα…
 
Αρχων Χριστίνα
Interior designer
Specialized in Visual Merchandising
Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου ή μέρους αυτού αν δεν υπάρχει αναφορά της πηγής και εμφανής ενεργός σύνδεσμος προς την ακριβή σελίδα του άρθρου.