Οι καλοκαιρινές εκπτώσεις είναι η τέλεια ευκαιρία για τα καταστήματα ένδυσης να προσελκύσουν νέους πελάτες, να αυξήσουν τις πωλήσεις και να ανανεώσουν το στοκ τους. Όμως, για να ξεχωρίσει ένα κατάστημα την περίοδο αυτή, δεν αρκούν μόνο οι χαμηλές τιμές — χρειάζεται και μια σωστή παρουσίαση των προϊόντων του.
Παρακάτω θα βρείτε 5 έξυπνες ιδέες και πρακτικές συμβουλές για τη διακόσμηση της βιτρίνας και το εσωτερικό του καταστήματός σας, για να μεταμορφώσετε τον χώρο σας με εξοπλισμό που θα αναδείξει τις προσφορές σας.
Η βιτρίνα είναι το πρώτο που παρατηρεί ο πελάτης καθώς περνάει έξω από το κατάστημα σας. Πρέπει να δίνετε πάντα έμφαση στην διακόσμηση της και στον τρόπο που θα στηθεί, καθώς μια προσεγμένη βιτρίνα με ξεκάθαρο μήνυμα δίνει ένα σημαντικό πλεονέκτημα. Το ίδιο φυσικά ισχύει και κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων. Έτσι,
Διαθέτουμε μεγάλη ποικιλία από κούκλες βιτρίνας, με ανατομικά σώματα που αναδεικνύουν τα ρούχα. Δείτε όλα τα νέα σχέδια και τις προσφορές μας.
Οι εκπτώσεις πρέπει να είναι ευανάγνωστες και ελκυστικές:
Δείτε τη σειρά μας από κορνιζάκια για αναγραφή τιμών – κομψά, διακριτικά και κατάλληλα για κάθε σημείο του καταστήματος.
Τοποθετήστε μπούστα, κρεμάστρες ή βάσεις παρουσίασης σε στρατηγικά σημεία μέσα στο κατάστημα:
Μπορούμε να σας προτείνουμε μπούστα και θώρακες για την προβολή ιδιαίτερων κομματιών και τραπεζάκια για την τοποθέτηση προϊόντων μέσα στον χώρο.
Η εποχή της υπερπληροφόρησης έχει περάσει. Πλέον απαιτείται μια καθαρή αισθητική στον εξοπλισμό του καταστήματος σας.
Μια καλοκαιρινή θεματολογία κάνει τη διαφορά. Φροντίστε κατά την τοποθέτηση των προϊόντων σας στη βιτρίνα, να προστεθεί και μια καλοκαιρινή διακόσμηση.
✂️ Είστε Έτοιμοι για τις Εκπτώσεις;
Η σωστή προβολή των προϊόντων είναι το ήμισυ της επιτυχίας. Εάν χρειάζεστε εξοπλισμό για τη βιτρίνα ή τον εσωτερικό χώρο του καταστήματός σας, η εταιρία Άρχων είναι εδώ για εσάς και με την εμπειρία τόσων ετών στον χώρο, θα σας προμηθεύσει με τον κατάλληλο εξοπλισμό.
Μην αφήνετε τα προϊόντα σας να «χάνονται» στο μάτι του πελάτη.
Με τον σωστό εξοπλισμό, κάθε κομμάτι ξεχωρίζει!
Στο site μας www.arhon.gr θα βρείτε όλες τις νέες τάσεις σε
✔️ Κούκλες βιτρίνας
✔️ Μπούστα
✔️ Κορνιζάκια για τιμές
✔️ Κρεμάστρες και βάσεις παρουσίασης
…και πολλά πολλά ακόμη είδη, πάντα στις καλύτερες τιμές και ετοιμοπαράδοτα.
Μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας στο τηλέφωνο 2102931000 για να σας προτείνουμε λύσεις που ταιριάζουν στον χώρο και το στυλ σας…και φυσικά μπορείτε να επισκεφτείτε το φυσικό μας κατάστημα, στη διεύθυνση Πρωτοπαπαδάκη 49 στο Γαλάτσι, για να τα δούμε όλα παρέα, από κοντά!
Η βιτρίνα ενός καταστήματος είναι η πρώτη επαφή του πελάτη με το brand σας. Οι σωστά επιλεγμένες κούκλες βιτρίνας δεν είναι απλώς εργαλεία παρουσίασης ρούχων, αλλά στοιχεία που αναδεικνύουν το στυλ και τη φιλοσοφία μιας επιχείρησης.
...και πλέον η Ευρωπαϊκή αλλά και η παγκόσμια αγορά δείχνει ξεκάθαρη προτίμηση σε ένα νέο trend: τις κούκλες βιτρίνας με ξύλινα αρθρωτά χέρια. Αυτή η μοντέρνα επιλογή προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα τόσο αισθητικά όσο και πρακτικά και υπολογίζεται ότι είναι ένα trend που ήρθε για να μείνει και να εδραιωθεί. Ας δούμε γιατί αξίζει να επενδύσετε σε αυτή τη νέα τάση.
Γιατί οι Κούκλες με Ξύλινα Αρθρωτά Χέρια Είναι Must-Have
1. Μοντέρνος & Minimal Σχεδιασμός
Η αντίθεση του λείου σώματος της κούκλας με τα ξύλινα χέρια δημιουργεί μια μοναδική αισθητική που δίνει μια premium και καλλιτεχνική αίσθηση στη βιτρίνα. Αυτό το στυλ ταιριάζει απόλυτα σε καταστήματα που θέλουν να εκπέμπουν κομψότητα και σύγχρονο design, ακολουθώντας τις τελευταίες τάσεις στη μόδα και το visual merchandising.
2. Ρεαλιστική Παρουσίαση των ενδυμάτων
Χάρη στις αρθρώσεις των χεριών, μπορείτε να τοποθετήσετε την κούκλα σε φυσικές και δυναμικές στάσεις, αναδεικνύοντας καλύτερα τα ρούχα και τα αξεσουάρ. Αυτό δίνει τη δυνατότητα στους πελάτες να φανταστούν πιο εύκολα πώς θα δείχνουν τα ρούχα όταν φορεθούν.
3. Ευελιξία στη Σκηνική Παρουσίαση
Οι παραδοσιακές κούκλες έχουν στατικές στάσεις, ενώ οι κούκλες με αρθρωτά χέρια προσφέρουν μεγαλύτερη ευελιξία στην τοποθέτηση. Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να αλλάζετε τη στάση τους συχνά, κάνοντας τη βιτρίνα σας να δείχνει πάντα φρέσκια και ελκυστική.
4. Βιωσιμότητα & Φυσικά Υλικά
Η χρήση ξύλου, αντί για fiberglass ή ακρυλικό υλικό στα χέρια είναι μια πιο οικολογική επιλογή, κάτι που ευθυγραμμίζεται με την αυξανόμενη ζήτηση για βιώσιμα προϊόντα στον χώρο της μόδας. Οι καταναλωτές εκτιμούν πλέον περισσότερο τις φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις, και αυτή η λεπτομέρεια μπορεί να κάνει τη διαφορά.
5. Ταιριάζουν σε κάθε Στυλ Καταστήματος
Από minimal boutiques και high-fashion brands μέχρι vintage και streetwear καταστήματα, οι κούκλες με ξύλινα αρθρωτά χέρια προσαρμόζονται εύκολα σε κάθε concept, δίνοντας έναν μοντέρνο αλλά ταυτόχρονα διαχρονικό χαρακτήρα.
Αναβαθμίστε τη Βιτρίνα σας με τις νέες μας ανδρικές και γυναικείες κούκλες βιτρίνας της σειράς "Cream Linen and Wooden"
Στην εταιρία μας, ακολουθούμε πάντα τις τελευταίες τάσεις στη μόδα και το visual merchandising. Η νέα μας συλλογή από κούκλες βιτρίνας με ξύλινα αρθρωτά χέρια είναι εδώ για να σας βοηθήσει να αναδείξετε τα προϊόντα σας με τον πιο κομψό και πρωτοποριακό τρόπο.
Επικοινωνήστε μαζί μας σήμερα για να μάθετε περισσότερα ή επισκεφθείτε το showroom μας για να τις δείτε από κοντά!
Πιθανόν να είστε από εκείνους τις ανθρώπους που πριν προβούν σε κάποια αγορά, κάνουν την έρευνα τους και ρωτούν για να λύσουν κάθε απορία τους.
Συχνά, πριν την αγορά μιας κούκλας βιτρίνας, μας εκφράζετε τις απορίες σας και εμείς είμαστε εδώ για να τις λύσουμε! Μαζέψαμε λοιπόν τις πιο συχνές ερωτήσεις που μας κάνετε σχετικά με τις κούκλες βιτρίνας και σας έχουμε όλες τις απαντήσεις!
Οι κούκλες βιτρίνας κατασκευάζονται από διαφορετικά υλικά. Αν τις ταξινομήσουμε ανά ποιότητα, πρώτες είναι οι πολυεστερικές-fiberglass κούκλες βιτρίνας, οι οποίες έχουν μεγαλύτερη αντοχή και ανθεκτικότητα, δεν φθείρονται εύκολα, ενώ αν κάποια στιγμή θελήσετε να τις βάψετε για να δώσετε άλλο στυλ στο κατάστημα και τη βιτρίνας σας αυτό είναι εφικτό. Έτσι, μετά από χρόνια, με ένα μικρό κόστος θα έχετε ολοκαίνουργιες κούκλες που θα ανανεώσουν το κατάστημα σας. Ακόμη, σε περίπτωση κάποιας φθοράς λόγο του χρόνου, δέχονται επισκευή. Τέλος, οι κούκλες βιτρίνας από πολυεστέρα έχουν πλήρως ανατομικές κινήσεις και σώματα, καθώς το υλικό αυτό επιτρέπει να δώσουμε την απαραίτητη λεπτομέρεια στο καλούπι. Έτσι, θα παρατηρήσετε ότι τα σώματα, αλλά και τα πρόσωπα, έχουν λεπτομέρειες στα χαρακτηριστικά και σωστές γραμμώσεις που κάνουν την κούκλα πιο ρεαλιστική και αναδεικνύουν όλα τα ρούχα.
Ακολουθούν οι κούκλες βιτρίνας από pvc, ένα πιο απλό και ελαφρύ υλικό που όμως δεν δέχεται επισκευή ή οποιαδήποτε άλλη παρέμβαση. Επιπλέον, τα σώματα είναι πιο απλά και όχι τόσο ανατομικά ώστε να αναδεικνύουν όλα τα στυλ ενδυμάτων. Οι κούκλες βιτρίνας από PVC έχουν όμως και τα πλεονεκτήματα τους! Το βασικότερο είναι ότι είναι πολύ ελαφριές και έτσι μπορείτε εύκολα να τις μετακινήσετε στον χώρο σας. Ακόμη, το κεφάλι τους είναι αποσπώμενο, που σημαίνει ότι μπορείτε να τις μετατρέπετε οποιαδήποτε στιγμή σε ακέφαλες και να δίνετε άλλη όψη στη βιτρίνα σας. Φυσικά, ένα άλλο θετικό στοιχείο είναι η τιμή τους, καθώς είναι πολύ οικονομικές.
Τελευταίες αφήσαμε τις ακρυλικές κούκλες βιτρίνας. Κατασκευασμένες από σκληρό πλαστικό, συνιστούν την πιο απλή κατηγορία. Οι συγκεκριμένες κούκλες δεν δέχονται οποιαδήποτε επισκευή σε περίπτωση φθοράς, ενώ τα σώματα τους είναι απλά, χωρίς λεπτομέρειες. Επιλέγονται κυρίως για μουσεία, στολές κ.ά. , όπου δεν έχει ιδιαίτερη σημασία η ανατομία και απλά χρειάζεται μια φιγούρα/καλούπι που θα δείξει την ενδυμασία.
Όσον αφορά το τι να επιλέξετε, είναι κάτι που πρέπει να αναλογιστείτε μόνοι σας: Θέλετε μια οικονομική κούκλα βιτρίνας που μπορεί όμως να φθαρεί γρήγορα ή προτίθεστε να ξοδέψετε κάτι παραπάνω και να έχετε κούκλες για μια ζωή;
Να θυμάστε ότι οι κούκλες είναι αυτές που δημιουργούν μια όμορφη βιτρίνα και που τελικά προσελκύουν τον πελάτη. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι οι κούκλες είναι οι «σιωπηλοί πωλητές σας» καθώς προωθούν τα ρούχα που φορούν και κάνουν τον πελάτη να θέλει να μπει στο κατάστημα σας για να δει περισσότερα είδη. Και κάτι ακόμη εξίσου σημαντικό: είναι πάντα εκεί, ακόμη και τις ώρες και ημέρες που το κατάστημα σας είναι κλειστό και συνεχίζουν να δουλεύουν για εσάς, για να πουλήσουν τα προϊόντα σας. Δείτε λοιπόν την κούκλα ως επένδυση και όχι ως δαπάνη.
Ίσως να θυμάστε πώς ξεκίνησαν οι κούκλες και πώς έχουν πλέον εξελιχθεί. Παλαιότερα υπήρχαν μόνο οι ρεαλιστικές κούκλες βιτρίνας, εκείνες με τα χαρακτηριστικά προσώπου στο χρώμα του δέρματος, οι οποίες μάλιστα ήταν πολύ απλές και ίσως λιγότερο όμορφες! Με τα χρόνια, οι κούκλες εξελίχθηκαν και εμπλουτίστηκαν τόσο σε στυλ και χρώματα, όσο και σε λεπτομέρεια!
Τώρα θα βρείτε κούκλες βιτρίνας σε δεκάδες διαφορετικά στυλ (απρόσωπες, αφαιρετικές, ακέφαλες κ.ά) και χρώματα (λευκό ματ ή γυαλιστερό, γκρι, μαύρο, μπεζ κ.ά). Καλό είναι να παρακολουθείτε τη μόδα και τις τάσεις που ορίζουν οι μεγαλύτεροι οίκοι του εξωτερικού, ώστε το κατάστημα σας και η βιτρίνας σας να είναι πάντα μοντέρνα και εντυπωσιακά. Ξεφυλλίστε τον κατάλογο μας με όλα τα Trends 2023-2024 σε κούκλες βιτρίνας και φυσικά μην παραλείψετε να περιηγηθείτε στο e-shop μας όπου θα δείτε όλα τα νέα σχέδια. Η συλλογή μας ανανεώνεται πολύ συχνά με κάθετι καινούργιο.
Από την άλλη όμως, μην ξεχνάτε ότι δεν πρέπει να ακολουθείτε μια συγκεκριμένη μόδα αν δεν ταιριάζει στο ύφος του χώρου σας. Ρίξτε μια γενικότερη ματιά στο κατάστημα σας και επιλέξτε το στυλ κούκλας που του ταιριάζει. Και φυσικά πρέπει να συνυπολογίσετε το κοινό σας. Σε ποιους απευθύνεστε;
Μην παρασύρεστε από τη μόδα και από το τι κάνουν οι μεγάλες αλυσίδες ενδυμάτων. Έχετε την δική σας ταυτότητα. Το παν είναι να είστε μοναδικοί και όχι ένα πιστό αντίγραφο μιας πολυεθνικής.
Η ανατομία είναι το παν! Μια κούκλα βιτρίνας που δεν είναι ανατομικά σωστή, δεν αναδεικνύει το ρούχο και πολλές φορές μειώνει την ποιότητα του, την υφή και το στυλ του.
Το παν λοιπόν είναι οι κούκλες που θα επιλέξετε να είναι όχι μόνο μοντέρνες και ωραίες αλλά και ανατομικά σωστές. Αναρωτηθείτε σε τι θα σας χρησιμεύσει μια κούκλα που το σώμα της είναι «ατσούμπαλο» ή πολύ ψηλό (πάνω από 200cm) και υπερβολικά αδύνατο, αφού όταν την ντύσετε το ρούχο θα «χάνεται»;
Μη ξεχνάτε ότι ο πελάτης πρέπει να μπορεί να φανταστεί επάνω του το ρούχο που φοράει η κούκλα στη βιτρίνα. Πρέπει λοιπόν η κούκλα να ταιριάζει στο ύφος του πελάτη, να έχει φυσιολογικές διαστάσεις. Αυτό που πρέπει να εντυπωσιάσει τον πελάτη είναι το ρούχο και η ωραία του εφαρμογή, όχι μια περίεργη-εξωγήινη φιγούρα που κάνει το ρούχο να δείχνει υποδεέστερο. Στην τελική ο πελάτης θέλει να αγοράσει το ρούχο και όχι την κούκλα σας.
Όντως, η βιτρίνα αποτελεί το πιο σημαντικό μέσω προσέλκυσης πελατών. Η επιλογή της σωστής κούκλας βιτρίνας για το κατάστημα σας είναι ύψιστης σημασίας, καθώς μαρτυρά την ταυτότητα και το στυλ του καταστήματος σας, ενώ ταυτόχρονα δημιουργεί μια θετική εικόνα για την επιχείρηση σας και ενθαρρύνει τις πωλήσεις. Μάλιστα, μελέτες έχουν δείξει ότι μια επιτυχημένη βιτρίνα μπορεί να αυξήσει τις πωλήσεις έως και 78%.
Το μόνο που πρέπει να κάνετε ώστε να έχετε μια εντυπωσιακή βιτρίνα, είναι να είστε δημιουργικοί. Και τι εννοούμε με αυτό; Να έχετε πάντα κατά νου κάποιες βασικές αρχές του visual merchandising:
- Ντύστε τις κούκλες όπως θα ήθελε ο πελάτης να τη δει. Δηλαδή μην παραλείπετε τα αξεσουάρ (τσάντα, παπούτσια, φουλάρι ή καπέλο).
- Διατηρήστε μια αρμονία στα χρώματα που επικρατούν στη βιτρίνα.
Και μην ξεχνάτε…Η βιτρίνα σιωπηλά αναγγέλλει τι μπορεί κανείς να περιμένει στο εσωτερικό του καταστήματος…η βιτρίνα θα παρακινήσει τον πελάτη να κάνει το επόμενο βήμα…
Όπως είπαμε, τα βασικότερα σημεία όπου πρέπει να εστιάσετε κατά την επιλογή μιας κούκλας βιτρίνας, είναι:
Πέρα όμως από τα παραπάνω, καλό είναι να επιλέξετε μια κούκλα βιτρίνας η οποία:
Προμηθευτείτε την από μια εταιρία με πορεία ετών στον χώρο του εξοπλισμού καταστημάτων, διότι με την εμπειρία της μπορεί να σας συμβουλεύσει και να σας βοηθήσει να επιλέξετε την κατάλληλη κούκλα βιτρίνας για το κατάστημα σας. Παράλληλα γνωρίζει καλά τον τομέα αυτό, παρακολουθεί τις εξελίξεις στην ποιότητα και στη μόδα των κουκλών και διαθέτει μια μεγάλη ποικιλία από όπου μπορείτε να επιλέξετε!
Φυσικά, το πιο σημαντικό είναι πως θα σας παρέχει after sales service, θα είναι δίπλα σας, ακόμη και με το πέρασμα του χρόνου, για να λύσει οποιοδήποτε πρόβλημα προκύψει (επισκευή κούκλας, κ.ά). Δυστυχώς, πολλές εταιρίες δεν παρέχουν οποιαδήποτε πληροφορία συναρμολόγησης/sevice/συμβουλή μετά την αγορά, γεγονός που σας αφήνει «μόνους»!
Ακόμη, προτιμήστε μια εταιρία που διαθέτει όχι μόνο ηλεκτρονικό αλλά και φυσικό κατάστημα. Έτσι το όφελος θα είναι διπλό! Θα έχετε την ευκαιρία να επισκεφτείτε τον χώρο της, να γνωρίσετε τους ανθρώπους και να αποκτήσετε μια προσωπική επαφή. Παράλληλα, θα δείτε από κοντά το προϊόν και πιθανόν να δοκιμάσετε κάποιο ρούχο ώστε να βεβαιωθείτε ότι θα έχετε ένα όμορφο αποτέλεσμα στη βιτρίνα σας.
Γράφει η Άρχων Χριστίνα
Interior designer - Specialized in Visual Merchandising
Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου ή μέρους αυτού αν δεν υπάρχει αναφορά της πηγής και εμφανής ενεργός σύνδεσμος προς την ακριβή σελίδα του άρθρου.
Η ανακαίνιση είναι μια απαραίτητη διαδικασία που θα τονώσει την εικόνα του καταστήματος, θα δείξει μια ανανέωση και θα κεντρίσει το ενδιαφέρον των πελατών.
Πέρα από κατά τόπους ανανεώσεις που και οι ίδιοι μπορούμε να κάνουμε στο κατάστημά μας ανά τακτά χρονικά διαστήματα, σε γενικές γραμμές η ανάγκη για ολική ανακαίνιση αρχίζει να γίνεται αισθητή γύρω στα 4- 6 χρόνια. Σημαντικό ρόλο στην απόφαση της ανακαίνισης παίζει το είδος του καταστήματος και, συγκεκριμένα, κατά πόσο πρέπει να συμβαδίζει με τις τάσεις που επικρατούν.
Τα στοιχεία που κρούουν των κώδωνα για ανακαίνιση είναι:
1. Το πρώτο βήμα είναι να επιλέξουμε το στυλ και το ύφος που θέλουμε να δώσουμε στο κατάστημα μας (πχ. Minimal, Vintage, Industrial κ.ά). Πρωταρχικά κριτήρια για την επιλογή του στυλ είναι α) τα προϊόντα που διαθέτουμε, β) το κοινό στο οποίο απευθυνόμαστε και γ) η περιοχή στην οποία βρισκόμαστε. Σίγουρα το στυλ που θα επιλέξουμε θα πρέπει να αντανακλά την προηγούμενη εικόνα του καταστήματος ώστε οι πελάτες να καταλάβουν ότι πρόκειται για το ίδιο κατάστημα, το οποίο όμως ανανεώθηκε και εκσυγχρονίστηκε αλλά δεν έχασε την ταυτότητα του, την καλή εξυπηρέτηση που προσέφερε μέχρι σήμερα και τα ποιοτικά του προϊόντα που αρκετοί από αυτούς ήδη γνωρίζουν και εμπιστεύονται.
2. Για μια επιτυχημένη ανακαίνιση είναι απαραίτητη η επιλογή του σωστού συνεργάτη. Πρέπει να επιλέξουμε έναν συνεργάτη που να πληροί τα παρακάτω στοιχεία:
- Να έχει εμπειρία στον εξοπλισμό καταστημάτων ώστε να μπορεί να μας προτείνει τις καλύτερες λύσεις σύμφωνα πάντα με τις ανάγκες μας και με το είδος των προϊόντων μας. Ας μην ξεχνάμε ότι βασικό στοιχείο κατά την ανακαίνιση ενός καταστήματος είναι η επιλογή συστημάτων εξοπλισμού λειτουργικών και σύμφωνων με τη γενικότερη αισθητική που πρόκειται να υιοθετηθεί.
- Να διαθέτει πληθώρα συστημάτων και άλλων προϊόντων απαραίτητων για το νέο χώρο που θα δημιουργήσουμε. Δεν είναι εύκολο αλλά ούτε οικονομικά και χρονικά συμφέρον να προμηθευόμαστε για παράδειγμα από αλλού τα συστήματα ραφιών, από αλλού τις κούκλες βιτρίνας και από αλλού τα σταντ κρέμασης. Και φυσικά κάτι τέτοιο θα μπορούσε να δημιουργήσει «παραφωνίες» στο τελικό αποτέλεσμα.
- Τα εμπορεύματα που μας ενδιαφέρουν να είναι ετοιμοπαράδοτα διαφορετικά θα χρειαστεί να περιμένουμε καιρό. Δυστυχώς έχουν περάσει οι καλές εποχές που όλες οι εταιρίες είχαν stock και πλέον ελάχιστες είναι αυτές που έχουν απόθεμα σε κάθε είδος.
Το πόσο θα κοστίσει μια ανακαίνιση εξαρτάται από τα υλικά που θα επιλέξουμε.
Το σημαντικό λάθος που κάνουμε πολλοί είναι πως πιστεύουμε ότι αν απευθυνθούμε σε έναν «μάστορα» θα έχουμε το μικρότερο δυνατό κόστος. Αυτή η αντίληψη είναι λάθος γιατί:
α) τα υλικά κοστίζουν το ίδιο οπότε θα πληρώσουμε τα υλικά και ξεχωριστά τον μάστορα, μια ή άλλη δηλαδή!
β) ο μάστορας δεν έχει γνώσεις σχεδιασμού ή διακόσμησης οπότε θα κάνει αυτό που του λέμε με κίνδυνο να μην είναι λειτουργικό το αποτέλεσμα
γ) ένας ειδικός έχει τις γνώσεις και την εμπειρία και θα μας δώσει τις πιο σωστές και λειτουργικές λύσεις. Έτσι δεν θα σπαταλήσουμε άσκοπα χρήματα και χρόνο.
Στην εταιρία Άρχων θα βρείτε πληθώρα λύσεων για κάθε γούστο και κάθε στυλ καταστήματος. Μπορείτε να επισκεφτείτε το site της εταιρίας www.arhon.gr όπου θα βρείτε δεκάδες προϊόντα απαραίτητα για το κατάστημα σας, από λειτουργικά- ευέλικτα συστήματα ραφιών και κούκλες βιτρίνας μέχρι σταντ ρούχων, κρεμάστρες και λοιπά αξεσουάρ διακόσμησης.
Με εμπειρία 45 ετών στον χώρο του εξοπλισμού καταστημάτων, η εταιρία Άρχων και το προσωπικό της είναι πρόθυμοι να σας βοηθήσουν σε ότι χρειαστείτε και να σας προτείνουν τις καλύτερες λύσεις για το κατάστημα σας. Ακόμη, μπορούν να σχεδιάσουν δωρεάν τον νέο σας χώρο, χωρίς καμία δέσμευση ή επιβάρυνση.
Γράφει η Άρχων Χριστίνα
Interior designer - Specialized in Visual Merchandising
Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου ή μέρους αυτού αν δεν υπάρχει αναφορά της πηγής και εμφανής ενεργός σύνδεσμος προς την ακριβή σελίδα του άρθρου.
Στην αγορά θα βρείτε κούκλες βιτρίνας από διαφορετικά υλικά. Οι πιο διαδεδομένες είναι οι πολυεστερικές-fiberglass, ενώ ακολουθούν οι κούκλες από pvc.
Οι πολυεστερικές είναι σίγουρα πιο ποιοτικές καθώς έχουν μεγαλύτερη αντοχή, δεν φθείρονται εύκολα, ενώ αν κάποια στιγμή θελήσετε να τις βάψετε ή να τις επισκευάσετε αυτό είναι εφικτό. Αντίθετα οι κούκλες από pvc δεν είναι ιδιαίτερα ανθεκτικές αλλά το θετικό τους είναι ότι είναι οικονομικές.
Εδώ η επιλογή είναι δική σας: Θέλετε κάτι οικονομικό που μπορεί όμως να φθαρεί γρήγορα ή προτίθεστε να ξοδέψετε κάτι παραπάνω και να έχετε κούκλες για μια ζωή;
|
||||||
|
Τι είναι αυτό που απασχολεί περισσότερο τους καταστηματάρχες σήμερα; Μα φυσικά το κοινό που θα προσελκύσουν, πόσος κόσμος θα μπει στο κατάστημα τους και τελικά πόσοι από αυτούς θα αγοράσουν.
Σκοπός όλων τα καταστηματαρχών είναι να αυξήσουν τον αριθμό των ατόμων που επισκέπτεται καθημερινά τον χώρο τους και κατά συνέπεια τις πωλήσεις τους. Πως θα το καταφέρουν αυτό; Αρκεί να στραφούν σε ένα επιτυχημένο visual merchandising!
Αυτό περιλαμβάνει το σωστό στήσιμο της βιτρίνας (διαβάστε περισσότερα εδώ) αλλά και τον εσωτερικό χώρο του καταστήματος.
Πέρα από την βιτρίνα, σημαντικό ρόλο παίζει και το εσωτερικό του καταστήματος. Η όμορφη ατμόσφαιρα, η σωστή τοποθέτηση των προϊόντων και η εύκολη πρόσβαση σε αυτά, θα κρατήσουν τον πελάτη μέσα στον χώρο και θα τον ωθήσουν να περιεργαστεί τα είδη σας και να μην εγκαταλείψει γρήγορα τον κατάστημα σας.
Αυτό που θέλουμε λοιπόν να πετύχουμε είναι μέσω του χώρου μας να προσφέρουμε στον καταναλωτή μια συναισθηματική εμπειρία. Σίγουρα η αρχιτεκτονική του χώρου, η επίπλωση, η σήμανση και ο τρόπος παρουσίασης των προϊόντων στο σύνολο τους παίζουν καθοριστικό ρόλο.
-Πάντοτε καθαρά και ξεσκονισμένα
-Φωτισμένα με έντονο φως ώστε να τραβούν την προσοχή των πελατών
-Να υπάρχει μεγάλη γκάμα προϊόντων
-Σε κάθε προϊόν θα πρέπει να αναγράφονται οι ιδιότητες του (πχ. αν πρόκειται για ένδυμα, η σύνθεση του), τυχόν ιδιότητες (πχ. για ηλεκτρονικά/gadgets), τρόπος χρήσης, τιμή, κ.α.
- Μην ξεχνάτε κάθε φορά που ένα προϊόν τελειώνει να το αντικαθιστάτε άμεσα ώστε το stand να είναι πάντα πλήρες!
Γράφει η Αθανασίου Χριστίνα
Interior designer - Specialized in Visual Merchandising
Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου ή μέρους αυτού αν δεν υπάρχει αναφορά της πηγής και εμφανής ενεργός σύνδεσμος προς την ακριβή σελίδα του άρθρου.
Τι είναι αυτό που απασχολεί περισσότερο τους καταστηματάρχες σήμερα; Μα φυσικά το κοινό που θα προσελκύσουν, πόσος κόσμος θα μπει στο κατάστημα τους και τελικά πόσοι από αυτούς θα αγοράσουν.
Σκοπός όλων τα καταστηματαρχών είναι να αυξήσουν τον αριθμό των ατόμων που επισκέπτεται καθημερινά τον χώρο τους και κατά συνέπεια τις πωλήσεις τους. Πως θα το καταφέρουν αυτό; Αρκεί να στραφούν σε ένα επιτυχημένο visual merchandising!
Πρόκειται για το σύνολο των ενεργειών που γίνονται με σκοπό την προώθηση των προϊόντων.
Θα λέγαμε πως είναι οτιδήποτε βλέπει ο πελάτης, στον εσωτερικό ή εξωτερικό χώρο μας, που δημιουργεί μια θετική εικόνα για την επιχείρηση, και έχει ως αποτέλεσμα την προσοχή, το ενδιαφέρον, την επιθυμία και την ενέργεια εκ μέρους του καταναλωτή. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε ότι το 80% των εντυπώσεων δημιουργούνται από την όραση.
Ένα επιτυχημένο μοντέλο visual merchandising περιλαμβάνει τους κατάλληλους συνδυασμούς των προϊόντων, του χώρου προβολής και του περιβάλλοντα χώρου με αποτέλεσμα την ενθάρρυνση των πωλήσεων.
Το visual merchandising
Το visual merchandising δεν αποτελεί επιστήμη με καθορισμένους κανόνες. Περισσότερο θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως τέχνη, ωστόσο το αποτελεσματικό visual merchandising στηρίζεται σε ορισμένες βασικές αρχές που πρέπει να έχετε πάντα κατά νου ώστε να αυξήσετε τις πωλήσεις σας.
Ένα από τα βασικά σημεία του καταστήματος, ίσως το πιο σημαντικό, είναι η βιτρίνα του. Χωρίς αμφιβολία, μια όμορφη και ελκυστική βιτρίνα προσκαλεί τους πελάτες στο κατάστημα. Πιστεύεται ότι το 50% των πωλήσεων οφείλεται στη θελκτική εικόνα της βιτρίνας, εκεί όπου δίδεται η «πρώτη μάχη των εντυπώσεων».
Άρα πρέπει πρώτα να φροντίσουμε όχι μόνο για τη σωστή παρουσίαση των προϊόντων στην βιτρίνα, αλλά και για τη γενικότερη δημιουργία μιας επικοινωνιακής ατμόσφαιρας.
Τέλος, να θυμάστε ότι θα πρέπει το μήνυμα της βιτρίνας να είναι ξεκάθαρο, σαφές και να δείχνει την προσωπικότητα του καταστήματος. Δεδομένου ότι οι περαστικοί θα διαθέσουν στη βιτρίνα σας μόνο μια γρήγορη ματιά, έχουν μόνο λίγα δευτερόλεπτα (σύμφωνα με έρευνα, λιγότερο από 11 δευτερόλεπτα) να λάβουν το μήνυμα σας, θα πρέπει να τους προσφέρετε κάτι που θα τους τραβήξει την προσοχή και το οπτικό ενδιαφέρον.
Μην παραλείψετε να διαβάσετε το 2ο μέρος του άρθρου...
Γράφει η Αθανασίου Χριστίνα
Interior designer - Specialized in Visual Merchandising
Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου ή μέρους αυτού αν δεν υπάρχει αναφορά της πηγής και εμφανής ενεργός σύνδεσμος προς την ακριβή σελίδα του άρθρου.
Η εντύπωση πως τα δοκιμαστήρια αποτελούν ανεκμετάλλευτο χώρο πώλησης είναι ένας μύθος που έχει καταρριφθεί προ πολλού. Αντίθετα, έχει διαπιστωθεί, ότι όταν είναι λιγότερα από όσα χρειάζονται, περισσότεροι πελάτες φεύγουν χωρίς να αγοράσουν. Συνηθισμένο λάθος είναι επίσης να αποφασίζεται ο αριθμός των δοκιμαστηρίων ανάλογα με τα τετραγωνικά. Τουλάχιστον αυτά ισχυρίζεται ο κ. Jack Garlick*, στέλεχος συμβουλευτικής εταιρείας Λιανικού Εμπορίου, τεκμηριώνοντας μάλιστα τις απόψεις του με σοβαρά επιχειρήματα.
Τα τελευταία χρόνια, πολλές έρευνες γίνονται κυρίως στο εξωτερικό και συνήθως από μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων ένδυσης με στόχο τον εντοπισμό και την ιεράρχηση των παραγόντων που έχουν μεγαλύτερο αντίκτυπο στην ικανοποίηση των πελατών. Στα πορίσματα αν όχι όλων τουλάχιστον των περισσοτέρων ερευνών, εντοπίζεται η σημασία που δίνουν οι πελάτες στην επάρκεια και την ποιότητα των δοκιμαστηρίων! Αυτή ήταν η αφορμή που ώθησε επιχειρηματίες και συμβούλους να προσπαθήσουν κατ’ αρχάς να μεταφράσουν σε αριθμούς τη συνάρτηση πωλήσεων και επάρκειας δοκιμαστηρίων και στη συνέχεια να αναζητήσουν τον ιδανικό αριθμό δοκιμαστηρίων για κάθε κατάστημα. Στο ερώτημα, αν η έλλειψη δοκιμαστηρίων έχει επίδραση στις πωλήσεις ο κ. Jack Garlick απαντάει καταφατικά, υπογραμμίζοντας επίσης πως «το θέμα του πλήθους των δοκιμαστηρίων θα πρέπει να απασχολήσει σοβαρά έναν καταστηματάρχη, αν θέλει να ικανοποιήσει τους πελάτες του και να μεγιστοποιήσει τις πωλήσεις του».
Παραδοσιακά, οι λιανέμποροι χρησιμοποιούσαν τα τετραγωνικά του χώρου πώλησης για να προσδιορίσουν τον αριθμό των απαιτούμενων δοκιμαστηρίων. Αυτή η προσέγγιση προϋποθέτει, ότι όλα τα καταστήματα έχουν την ίδια ή παρόμοια κίνηση ανά τετραγωνικό και ότι οι ώρες αιχμής στην προσέλευση πελατών είναι παρόμοιες. Ωστόσο, οι επιχειρηματίες που παρακολουθούν στενά την κίνηση των πελατών γνωρίζουν, ότι αυτό δεν ισχύει. Στην πραγματικότητα, ο αριθμός των πελατών ανά τετραγωνικό και ανά ώρα διαφέρουν σημαντικά από το ένα μαγαζί στο άλλο. Αυτό σημαίνει, ότι πρέπει να υπάρχει ένας καλύτερος τρόπος υπολογισμού του αριθμού των απαιτούμενων δοκιμαστηρίων σε κάθε κατάστημα. Τέσσερα τυχαία καταστήματα τεσσάρων διαφορετικών λιανεμπόρων μελετήθηκαν από την συμβουλευτική εταιρεία λιανικού εμπορίου του κ. Garlick και διαπίστωσε ότι 2 καταστήματα προσέλκυσαν μεγαλύτερο αριθμό δυνητικών πελατών ανά τετραγωνικό μέτρο σε σχέση με τα άλλα. Η πίεση στα δοκιμαστήρια των πρώτων ήταν σαφώς μεγαλύτερη, ενώ στα ίδια αυτά καταστήματα λιγότεροι επισκέπτες έγιναν τελικά πελάτες (δηλαδή ψώνισαν). Είναι σύμπτωση;
Όπως ήταν αναμενόμενο, οι ειδικοί προσπάθησαν να διασταυρώσουν την υποψία της συσχέτισης του βαθμού συνωστισμού στα δοκιμαστήρια με τις πωλήσεις. Έτσι, η εταιρεία του κ. Garlick μελέτησε τα στοιχεία ανταγωνιστικών μεταξύ τους καταστημάτων ένδυσης ανά ώρα, αλλά μόνο τα Σάββατα (οπότε η πίεση στα δοκιμαστήρια είναι μεγαλύτερη) και συγκεκριμένα κατά τους μήνες Ιανουάριο και Φεβρουάριο. Σε όλες τις περιπτώσεις το κατάστημα με τη μεγαλύτερη πίεση στα δοκιμαστήρια πέτυχε το χαμηλότερο ποσοστό πωλήσεων και το αντίστροφο.
Άραγε τα αποτελέσματα των παραπάνω παραδειγμάτων συνεπάγονται ότι η επάρκεια των δοκιμαστηρίων επηρεάζει άμεσα τις πωλήσεις και επομένως τον τζίρο; Μπορεί κανείς βάσει αυτών να συμπεράνει ότι είναι απαραίτητη η αναλογία δοκιμαστηρίων και κίνησης πελατών; Σίγουρα όχι. Το δείγμα είναι πολύ μικρό και άλλοι παράγοντες, όπως η αναλογία πελατών προς τον αριθμό των υπαλλήλων μπορεί επίσης να επηρεάσει το τελικό αποτέλεσμα. Είναι, όμως, σίγουρα ενδιαφέροντα τα αποτελέσματα αυτής της μελέτης και αξίζουν οπωσδήποτε περαιτέρω ανάλυσης, αν μη τι άλλο, μόνο και μόνο γιατί μια αύξηση του ποσοστού των επισκεπτών που αγοράζουν κάτι, από 10 σε 11% ισοδυναμεί με 10% αύξηση του τζίρου, δεδομένης μιας σταθερής μέσης αξίας πωλήσεων και κίνησης πελατών. Ας το πούμε διαφορετικά: Αν ένα κατάστημα που μετατρέπει σε πελάτες το 10% όσων μπαίνουν μέσα, κατορθώσει να πουλήσει σε έναν παραπάνω από τους 90 ανθρώπους που βγαίνουν από το μαγαζί χωρίς να αγοράσουν, θα πετύχει 10% αύξηση πωλήσεων. Δεν θα ήταν θαυμάσιο αν αυτό μπορούσε να επιτευχθεί απλώς με την προσθήκη ενός ή δύο δοκιμαστηρίων;
Σημείωση: * Ο κ. Jack Garlick έχει πάνω από 30ετή πείρα στο λιανικό εμπόριο, αρχικά σαν επιχειρηματίας και τα τελευταία χρόνια σαν σύμβουλος της εταιρείας Retail Dynamics.
Άρθρο της Έλενας Σιάμπου
Πηγή: www.infostore.gr
Η τοποθέτηση των εμπορευμάτων μέσα στο χώρο πώλησης δεν γίνεται στην τύχη, αλλά υπαγορεύεται από μια σειρά παραγόντων, οι οποίοι επηρεάζουν την αγοραστική συμπεριφορά των πελατών σας.
Το ξέρατε, ότι το κατάστημά σας είναι μοιρασμένο σε «ζώνες» περισσότερο και λιγότερο εμπορικές; Κι όμως, υπάρχουν συγκεκριμένες και ίδιες για όλα τα καταστήματα περιοχές, οι οποίες επιδρούν στην αγοραστική διάθεση των πελατών. Επομένως, αν λάβετε υπόψη σας αυτό το δεδομένο, μπορείτε όχι μόνο να αναλύσετε πιο σωστά τις πωλήσεις σας, αλλά και να τις επηρεάσετε, τοποθετώντας καλύτερα τα προϊόντα μέσα στο χώρο πώλησης. Επίσης, μπορείτε με προϊόντα - «δολώματα» να κατευθύνετε τον πελάτη ακόμη και προς ζώνες που συνήθως δεν προσέχει καν!
Παρότι η πρόθεση επιβολής της δικής σας θέλησης πάνω στους πελάτες μπορεί να ηχεί κάπως δυσάρεστα, καλώς ή κακώς, είναι απαραίτητη στο λιανικό εμπόριο, εφόσον βέβαια γίνεται χωρίς να το αντιλαμβάνονται οι ίδιοι οι πελάτες. Δηλαδή, δεν είναι πολύ κομψό να βάλετε τους πωλητές σας να «ωθούν» τους πελάτες προς κάποια σημεία του καταστήματος που είναι φανερό πως δεν έχουν διάθεση να δουν. Τα "ελάτε κι απο εδώ", "μα γιατί δεν κοιτάτε κι εκείνα τα ράφια" κ.λπ. μπορεί να μην ενοχλήσουν την πρώτη φορά, αλλά τη δεύτερη και την τρίτη είναι πολύ πιθανό πως θα κάνουν τους πελάτες να αισθανθούν πίεση και να κρατήσουν αμυντική στάση στις προσπάθειες πώλησης. Οι πελάτες θέλουν να αισθάνονται πως αυθόρμητα και με δική τους πρωτοβουλία κινούνται μέσα στο μαγαζί, ανακαλύπτοντας αυτά που τους αρέσουν ή χρειάζονται. Θέλουν να νιώθουν κυρίαρχοι στον χώρο, ικανοί να εντοπίσουν μόνοι τους αυτά που χρειάζονται. Επομένως, πρέπει τα ίδια τα προϊόντα τους παρασύρουν, ώστε να κινούνται σε όλο το μαγαζί. Αν π.χ. υπάρχει πατάρι, τοποθετώντας σε όλο το μήκος της σκάλας κάποια «δολώματα», μπορείτε να τους κάνετε να ανέβουν από μόνοι τους, χωρίς να πείτε λέξη! Το παράδειγμα αυτό είναι ενδεικτικό των δυνατοτήτων που έχετε στην κατεύθυνση της ροής των πελατών μέσα στον χώρο σας. Πριν όμως αρχίσετε να κάνετε αλλαγές στην τοποθέτηση των προϊόντων μέσα στο κατάστημά σας, πρέπει προηγουμένως να «χαρτογραφήσετε» μια κάτοψη, ώστε να προσδιορίσετε την τρέχουσα ροή των πελατών μέσα στο κατάστημα, αλλά και να αναπτύξετε ένα εναλλακτικό σχέδιο κατεύθυνσης της ροής. Στόχος σας είναι να ενθαρρύνετε ασυνείδητα τους πελάτες σας, ώστε να ψωνίζουν σε όλο το μαγαζί, με την προσοχή τους εστιασμένη εκεί που εσείς επιθυμείτε! Ο τρόπος για να το πετύχετε, είναι τοποθετώντας σε στρατηγικές θέσεις προϊόντα ζήτησης (αυτά τα οποία οι πελάτες έχουν αποφασίσει να αγοράσουν πριν επισκεφτούν το κατάστημά σας -δηλαδή γι’ αυτά έρχονται σε εσάς), ή αυθόρμητης πώλησης (η επιθυμία αγοράς δημιουργείται επί τόπου, χάρη στην εύστοχη και προκλητική προβολή).
Η θέση κάθε προϊόντος μέσα στο κατάστημα δεν εξαρτάται βέβαια από παράγοντες όπως η διαθεσιμότητα χώρου ή η θέση του κατάλληλου ραφιού. Αρχίστε παίρνοντας τον σφυγμό της συλλογής των εμπορευμάτων σας από μπροστά μέχρι πίσω στον χώρο και ακολουθείστε μερικές βασικές συμβουλές τοποθέτησής τους, ώστε να κατευθύνετε σωστά τη ροή των πελατών σας, ανάλογα με τις ιδιότητες κάθε ζώνης.
Eίσοδος - Ζώνη «αποσυμπίεσης»: Η περιοχή της εισόδου χαρακτηρίζεται συχνά ως «ζώνη αποσυμπίεσης», γιατί εκεί οι πελάτες προσαρμόζονται στο νέο περιβάλλον. Βγάζουν τα γυαλιά τους, κλείνουν την ομπρέλα τους και ρίχνουν μια πανοραμική ματιά σε όλο το κατάστημα. Οι πωλήσεις σπάνια γίνονται σ’ αυτή τη ζώνη -στην πραγματικότητα, οι περισσότερες πωλήσεις πραγματοποιούνται αφού ο πελάτης περάσει αυτή την περιοχή. Για παράδειγμα, σε καταστήματα καλλυντικών θα παρατηρήσετε ότι οι μεγάλες εταιρείες, όπως η Estee Lauder, προτιμούν να τοποθετούνται οι πάγκοι τους λίγα μέτρα πιο μέσα από την είσοδο.
Ζώνη του «χτυπήματος» (strike zone): Μόλις οι πελάτες περάσουν από τη ζώνη αποσυμπίεσης, κοιτάζουν την τιμή του πρώτου αντικειμένου που βλέπουν, συνήθως στα δεξιά τους και το οποίο είναι πιο εύκολα προσβάσιμο. Αυτό το πρώτο αντικείμενο θα πρέπει να έχει μια τιμή που δεν είναι υπερβολική για τους πελάτες, καθώς αυτή η περιοχή, που αποκαλείται η «ζώνη του χτυπήματος» (strike zone), προσφέρει στους πελάτες την πρώτη τους εντύπωση για τις τιμές σας. Εκτεταμένη παρακολούθηση καταστημάτων (μέσω βιντεοσκόπησης) από εξειδικευμένους σχεδιαστές καταστημάτων λιανικής πώλησης έχει δείξει, ότι στην Αμερική και την Ευρώπη, οι πελάτες συνήθως στρίβουν δεξιά αμέσως μόλις μπαίνουν σε ένα κατάστημα προς την ζώνη χτυπήματος και συνεχίζουν προς τα μέσα. Θα πρέπει να αξιολογήσετε την τοποθέτηση σε αυτή τη ζώνη ενός προκλητικού συστήματος προβολής με προϊόντα σε προσιτές τιμές (σε σχέση με τις τιμές των εμπορευμάτων σας συνολικά).
Δεξιά -μετά τη ζώνη χτυπήματος: Μόλις περάσουν οι πελάτες τη «ζώνη χτυπήματος» ο τοίχος στα δεξιά του καταστήματος είναι ο πιο πολύτιμος για εσάς, καθώς αυτό είναι συνήθως το σημείο, που προσέχουν πρώτο και εξετάζουν πιο προσεκτικά οι πελάτες. Σ’ αυτόν το δεξί τοίχο μπορείτε να τοποθετήσετε προϊόντα σε σχετικά καλές τιμές (συγκριτικά πάντα με τον μέσο όρο σας). Επίσης, στα συγκεκριμένα προϊόντα μπορούν να περιλαμβάνονται είδη που επιθυμείτε να προωθήσετε περισσότερο, αλλά που δεν είναι απαραιτήτως υψηλής ζήτησης.
Ζώνη του Ταμείου / Συσκευασίας: Παραδοσιακά, το ταμείο και ο χώρος συσκευασίας είναι κεντρικά τοποθετημένα. Είναι προτιμότερο να τοποθετήσετε τον πάγκο συσκευασίας στα αριστερά της εξόδου (μπορεί να είναι συγχρόνως και είσοδος). Ο πάγκος αυτός χρησιμεύει και ως σημείο ελέγχου, ενώ θα πρέπει να είναι ένα σημείο με ορατότητα σε όλους τους χώρους του καταστήματος. Όταν σχεδιάζετε τον χώρο ταμείου - συσκευασίας, έχετε κατά νου τις πολλές λειτουργίες που θα φιλοξενηθούν στον χώρο αυτό και πράξτε αναλόγως. Σημειωτέον, επίσης, πως πρόκειται για μια από τις πιο «μποτιλιαρισμένες» ζώνες. Προϊόντα που αγοράζονται συμπληρωματικά και αυθορμήτως θα πρέπει να τοποθετούνται πάνω και πίσω από τον πάγκο αυτό, αλλά και κοντά όπου είναι δυνατόν. Ο πάγκος είναι το σημείο που προσφέρει το πιο δεκτικό κοινό (π.χ. ένας πελάτης που περιμένει) και εκεί οι αυθόρμητες πωλήσεις γίνονται πιο συχνά.
Βάθος καταστήματος (σε μακρόστενους / μεγάλους χώρους πώλησης): Υψηλής ζήτησης προϊόντα τοποθετημένα στο πίσω μέρος του καταστήματος θα τραβήξουν τους πελάτες προς τα μέσα, αυξάνοντας τις πιθανότητες να δουν και άλλα προϊόντα στην πορεία. Για παράδειγμα, τα γνωστά καταστήματα ευχετήριων καρτών Hallmark συχνά τοποθετούν τις κάρτες τους στο πίσω μέρος «υποχρεώνοντας» τους πελάτες να περάσουν μπροστά από εποχικά, συλλεκτικά και άλλα είδη εμπορευμάτων, μέχρι να φτάσουν στο σημείο προορισμού τους.
Της Έλενας Σιάμπου
(Πηγή: infostore)