3 Ιδέες Χριστουγεννιάτικης βιτρίνας και 1 βασική αρχή!

23-11-2018
από ΑΡΧΩΝ -

Πλησιάζουν τα Χριστούγεννα…είστε έτοιμοι για να δημιουργήσετε την πιο εντυπωσιακή και ατμοσφαιρική βιτρίνα;
 

Σας έχουμε ιδέες αλλά πρώτα από όλα υπάρχει μια βασική αρχή που πρέπει να έχετε στο μυαλό σας και αυτή είναι: Όσο πιο λιτή είναι η βιτρίνα σας τόσο το καλύτερο. Μην την υπερφορτώνετε με διακοσμητικά, μπάλες, χριστουγεννιάτικα δέντρα κ.ά.
Να θυμάστε ποιος είναι ο σκοπός του visual merchandising…Να προσελκύσετε τους δυνητικούς αγοραστές, να τους τραβήξετε στο εσωτερικό του καταστήματος και να τους κάνετε πελάτες σας!
Οπότε θέλετε μια ωραία, καλοστημένη και εντυπωσιακή βιτρίνα όπου θα δείξετε τα είδη σας...αυτά πουλάτε -τα ρούχα, τα παπούτσια, τις τσάντες, - όχι τα χριστουγεννιάτικα! Να είστε στο κλίμα των εορτών αλλά να στοχεύετε στην προώθηση των προϊόντων σας…και μόνο! Minimal design λοιπόν και πάλι minimal!
 
Έτσι, έχοντας πάντα στο μυαλό σας την παραπάνω βασική αρχή, αφήστε τη φαντασία σας να δημιουργήσει και φτιάξτε την πιο ωραία Χριστουγεννιάτικη βιτρίνα.
Τι μπορείτε να κάνετε; Σας έχουμε 3 ιδέες!
 
  • Αυτοκόλλητα βιτρίνας
Βρείτε το θέμα που σας αρέσει, αποφασίστε σε ποια διάσταση θέλετε να είναι το αυτοκόλλητο (βάση της διάστασης της βιτρίνας σας) και δώστε το σε μια εκτυπωτική εταιρία να σας το τυπώσει.
Tip 1! Μην γεμίσετε πάνω από το 1/3 της επιφάνειας της τζαμαρίας σας με αυτοκόλλητα γιατί θα κρύψουν τις κούκλες σας!
Tip 2! Προσέξτε γιατί υπάρχουν ποιότητες και ποιότητες, με άλλη αντοχή η κάθε μια στις καιρικές συνθήκες. Ακόμη επιλέξτε αυτοκόλλητα με αντίστροφο προσανατολισμό που τοποθετούνται δηλαδή στην εσωτερική πλευρά της βιτρίνας.

    


  • Δημιουργήστε μια σκηνή
Βρείτε ένα θέμα…για παράδειγμα κούκλες βιτρίνας που κάνουν ρεβεγιόν!
Τοποθετήστε λοιπόν στην βιτρίνα ένα τραπεζάκι στολισμένο ανάλογα (με χριστουγεννιάτικο τραπεζομάντιλο και 3-4 ποτήρια σαμπάνιας επάνω), ντύστε τις κούκλες γιορτινά, κρεμάστε μια αφίσα, βάλτε 1-2 διακοσμητικά στο δάπεδο και είστε έτοιμοι!

 
  • Μπάλες, αστεράκια και αφίσες
Σίγουρα η πιο εύκολη λύση!
Προμηθευτείτε με χριστουγεννιάτικα décor στο χρώμα που θα επιλέξετε (πχ. ασημί, κόκκινο, χρυσό κτλ) βάση πάντα του γενικότερου στυλ που διατηρείτε στο κατάστημα σας.
Κρεμάστε από το ταβάνι λίγες μπάλες, αστεράκια ή χριστουγεννιάτικες γιρλάντες, και βάλτε μια αφίσα πίσω.
Στο δάπεδο μπορείτε να τοποθετήσετε ένα τραπεζάκι βιτρίνας με κάποια προϊόντα σας (τσάντα, ενδύματα κτλ.) και λίγο χιόνι.

  


Για το τέλος μια συμβουλή: Να είστε δημιουργικοί
Στο site www.arhon.gr θα βρείτε μια τεράστια ποικιλία ειδών για τη σωστή λειτουργία του καταστήματος σας. Ότι και να επιλέξετε, να είστε δημιουργικοί. Και τι εννοούμε με αυτό;
Να έχετε πάντα κατά νου κάποιες βασικές αρχές του visual merchandising:
-Αρμονία στα χρώματα που επικρατούν στη βιτρίνα
-Ντύστε την κούκλα όπως θα ήθελε ο πελάτης να τη δει. Δηλαδή μην παραλείπετε τα αξεσουάρ (τσάντα, παπούτσια, φουλάρι ή καπέλο)
Και μην ξεχνάτε…Η βιτρίνα σιωπηλά αναγγέλλει τι μπορεί κανείς να περιμένει στο εσωτερικό του καταστήματος…η βιτρίνα θα παρακινήσει τον πελάτη να κάνει το επόμενο βήμα.
 
Γράφει η Αθανασίου Χριστίνα για το www.arhon.gr
Interior designer
Specialized in Visual Merchandising


Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου ή μέρους αυτού αν δεν υπάρχει αναφορά της πηγής και εμφανής ενεργός σύνδεσμος προς την ακριβή σελίδα του άρθρου.
 

Ανακαίνιση Καταστήματος. Πότε πρέπει να γίνει και ποια είναι τα σωστά βήματα!

20-09-2018
από ΑΡΧΩΝ -

Η ανακαίνιση είναι μια απαραίτητη διαδικασία που θα τονώσει την εικόνα του καταστήματος, θα δείξει μια ανανέωση και θα κεντρίσει το ενδιαφέρον των πελατών.

 

Πότε όμως πρέπει να προχωρήσουμε σε μια ανακαίνιση;

Πέρα από κατά τόπους ανανεώσεις που και οι ίδιοι μπορούμε να κάνουμε στο κατάστημά μας ανά τακτά χρονικά διαστήματα, σε γενικές γραμμές η ανάγκη για ολική ανακαίνιση αρχίζει να γίνεται αισθητή γύρω στα 4- 6 χρόνια. Σημαντικό ρόλο στην απόφαση της ανακαίνισης παίζει το είδος του καταστήματος και, συγκεκριμένα, κατά πόσο πρέπει να συμβαδίζει με τις τάσεις που επικρατούν.

Τα στοιχεία που κρούουν των κώδωνα για ανακαίνιση είναι:

  • Η αναπόφευκτη φθορά του καταστήματος λόγω του χρόνου καθώς και των επιμέρους στοιχείων που συμβάλλουν στην εικόνα του. Το να έχουμε παλιές και ταλαιπωρημένες κούκλες στη βιτρίνα μας ή μισο-διαλυμένα σταντ κρέμασης μέσα στον χώρο δεν είναι ότι καλύτερο!
  • Η έλευση ανταγωνισμού και η δημιουργία νέων καταστημάτων πιο μοντέρνων και πιο λειτουργικών σε σύγκριση με το δικό μας, που αλλάζει τα μέχρι στιγμής δεδομένα στην τοπική αγορά.
  •  Η αλλαγή στις τάσεις της μόδας που στη συνείδηση του καταναλωτή μπορούν να «ξεγράψουν» ένα κατάστημα ως παρωχημένο. Είναι γνωστό άλλωστε ότι ο πελάτης έλκεται από ένα καλοσχεδιασμένο και όμορφα διακοσμημένο χώρο. Το καταναλωτικό κοινό δεν προβαίνει πλέον σε αγορές έχοντας ως αποκλειστικό κίνητρο την τιμή αλλά συνυπολογίζει μία σειρά άλλων παραγόντων, με κυριότερο την γενικότερη εικόνα που εκπέμπει ένα κατάστημα.

 

 

Τα βήματα για μια επιτυχημένη ανακαίνιση

1. Το πρώτο βήμα είναι να επιλέξουμε το στυλ και το ύφος που θέλουμε να δώσουμε στο κατάστημα μας (πχ. Minimal, Vintage, Industrial κ.ά). Πρωταρχικά κριτήρια για την επιλογή του στυλ είναι α) τα προϊόντα που διαθέτουμε, β) το κοινό στο οποίο απευθυνόμαστε και γ) η περιοχή στην οποία βρισκόμαστε.  Σίγουρα το στυλ που θα επιλέξουμε θα πρέπει να αντανακλά την προηγούμενη εικόνα του καταστήματος ώστε οι πελάτες να καταλάβουν ότι πρόκειται για το ίδιο κατάστημα, το οποίο όμως ανανεώθηκε και εκσυγχρονίστηκε αλλά δεν έχασε την ταυτότητα του, την καλή εξυπηρέτηση που προσέφερε μέχρι σήμερα και τα ποιοτικά του προϊόντα που αρκετοί από αυτούς ήδη γνωρίζουν και εμπιστεύονται.

2. Για μια επιτυχημένη ανακαίνιση είναι απαραίτητη η επιλογή του σωστού συνεργάτη. Πρέπει να επιλέξουμε έναν συνεργάτη που να πληροί τα παρακάτω στοιχεία:

- Να έχει εμπειρία στον εξοπλισμό καταστημάτων ώστε να μπορεί να μας προτείνει τις καλύτερες λύσεις σύμφωνα πάντα με τις ανάγκες μας και με το είδος των προϊόντων μας. Ας μην ξεχνάμε ότι βασικό στοιχείο κατά την ανακαίνιση ενός καταστήματος είναι η επιλογή συστημάτων εξοπλισμού λειτουργικών και σύμφωνων με τη γενικότερη αισθητική που πρόκειται να υιοθετηθεί.

- Να διαθέτει πληθώρα συστημάτων και άλλων προϊόντων απαραίτητων για το νέο χώρο που θα δημιουργήσουμε. Δεν είναι εύκολο αλλά ούτε οικονομικά και χρονικά συμφέρον να προμηθευόμαστε για παράδειγμα από αλλού τα συστήματα ραφιών, από αλλού τις κούκλες βιτρίνας και από αλλού τα σταντ κρέμασης. Και φυσικά κάτι τέτοιο θα μπορούσε να δημιουργήσει «παραφωνίες» στο τελικό αποτέλεσμα.

- Τα εμπορεύματα που μας ενδιαφέρουν να είναι ετοιμοπαράδοτα διαφορετικά θα χρειαστεί να περιμένουμε καιρό. Δυστυχώς έχουν περάσει οι καλές εποχές που όλες οι εταιρίες είχαν stock και πλέον ελάχιστες είναι αυτές που έχουν απόθεμα σε κάθε είδος.

 

Τι πρέπει να κάνουμε εμείς;

  • Να ξεκινήσουμε την έρευνα αγοράς έγκαιρα. Ιδανικά 2 μήνες πιο πριν ώστε να έχουμε τον χρόνο να αποφασίσουμε τι μας αρέσει. 
  • Να γνωρίζουμε ότι για την ανακαίνιση θα υπάρξει μια «νεκρή» περίοδος όπου το κατάστημα μας θα είναι κλειστό. Για τον λόγο αυτό πρέπει να επιλέξουμε πότε είναι η καλύτερη περίοδος για ανακαίνιση (πχ. πριν από την έναρξη της χειμερινής ή θερινής σεζόν).

 

Κόστος ανακαίνισης

Το πόσο θα κοστίσει μια ανακαίνιση εξαρτάται από τα υλικά που θα επιλέξουμε.

 Το σημαντικό λάθος που κάνουμε πολλοί είναι πως πιστεύουμε ότι αν απευθυνθούμε σε έναν «μάστορα» θα έχουμε το μικρότερο δυνατό κόστος. Αυτή η αντίληψη είναι λάθος γιατί:

 α) τα υλικά κοστίζουν το ίδιο οπότε θα πληρώσουμε τα υλικά και ξεχωριστά τον μάστορα, μια ή άλλη δηλαδή!

 β) ο μάστορας δεν έχει γνώσεις σχεδιασμού ή διακόσμησης οπότε θα κάνει αυτό που του λέμε με κίνδυνο να μην είναι λειτουργικό το αποτέλεσμα

 γ) ένας ειδικός έχει τις γνώσεις και την εμπειρία και θα μας δώσει τις πιο σωστές και λειτουργικές λύσεις. Έτσι δεν θα σπαταλήσουμε άσκοπα χρήματα και χρόνο.

 

Έκαστος στο είδος του

Στην εταιρία Άρχων θα βρείτε πληθώρα λύσεων για κάθε γούστο και κάθε στυλ καταστήματος. Μπορείτε να επισκεφτείτε το site της εταιρίας www.arhon.gr όπου θα βρείτε δεκάδες προϊόντα απαραίτητα για το κατάστημα σας, από λειτουργικά- ευέλικτα συστήματα ραφιών και κούκλες βιτρίνας μέχρι σταντ ρούχων, κρεμάστρες και λοιπά αξεσουάρ διακόσμησης.

Με εμπειρία 45 ετών στον χώρο του εξοπλισμού καταστημάτων, η εταιρία Άρχων και το προσωπικό της είναι πρόθυμοι να σας βοηθήσουν σε ότι χρειαστείτε και να σας προτείνουν τις καλύτερες λύσεις για το κατάστημα σας. Ακόμη, μπορούν να σχεδιάσουν δωρεάν τον νέο σας χώρο, χωρίς καμία δέσμευση ή επιβάρυνση.

 

Γράφει η Αθανασίου Χριστίνα
Interior designer - Specialized in Visual Merchandising



Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου ή μέρους αυτού αν δεν υπάρχει αναφορά της πηγής και εμφανής ενεργός σύνδεσμος προς την ακριβή σελίδα του άρθρου.
 

Πως να επιλέξετε την κατάλληλη κούκλα βιτρίνας για το κατάστημα σας (Μέρος Β')

17-02-2017
από ΑΡΧΩΝ -
Η βιτρίνα αποτελεί το πιο σημαντικό μέσω προσέλκυσης πελατών.
Η επιλογή της σωστής κούκλας βιτρίνας για το κατάστημα σας είναι ύψιστης σημασίας, καθώς μαρτυρά την ταυτότητα και το στυλ του καταστήματος σας, ενώ ταυτόχρονα δημιουργεί μια θετική εικόνα για την επιχείρηση σας και ενθαρρύνει τις πωλήσεις.
Μάλιστα, μελέτες έχουν δείξει ότι μια επιτυχημένη βιτρίνα μπορεί να αυξήσει τις πωλήσεις έως και  78%.

Είναι όμως δύσκολο να επιλέξετε την κατάλληλη κούκλα βιτρίνας για το κατάστημα σας καθώς οι εναλλακτικές είναι πολλές: κούκλες απρόσωπες-άμορφες, κούκλες με κεφάλι και περούκα ή με ανάγλυφο μαλλί κλπ…και όλα αυτά σε δεκάδες χρώματα, γυαλιστερά ή ματ, και σε δεκάδες πόζες. Πραγματικά δύσκολη επιλογή!
 
Από τι υλικό να είναι η κούκλα που θα επιλέξω;
Στην αγορά θα βρείτε κούκλες βιτρίνας από διαφορετικά υλικά. Οι πιο διαδεδομένες είναι οι πολυεστερικές-fiberglass, ενώ ακολουθούν οι κούκλες από pvc.
Οι πολυεστερικές είναι σίγουρα πιο ποιοτικές καθώς έχουν μεγαλύτερη αντοχή, δεν φθείρονται εύκολα, ενώ αν κάποια στιγμή θελήσετε να τις βάψετε ή να τις επισκευάσετε αυτό είναι εφικτό. Αντίθετα οι κούκλες από pvc δεν είναι ιδιαίτερα ανθεκτικές αλλά το θετικό τους είναι ότι είναι οικονομικές.

Εδώ η επιλογή είναι δική σας: Θέλετε κάτι οικονομικό που μπορεί όμως να φθαρεί γρήγορα ή προτίθεστε να ξοδέψετε κάτι παραπάνω και να έχετε κούκλες για μια ζωή;
 
Τι στυλ κούκλας να επιλέξω;
Υπάρχουν δεκάδες διαφορετικά σχέδια. Κούκλες απρόσωπες ή με χαρακτηριστικά προσώπου, κούκλες ακέφαλες, κούκλες ρεαλιστικές με περούκα ή ανάγλυφες.
Για να επιλέξετε στυλ κούκλας ρίξτε μια γενικότερη ματιά στο κατάστημα σας. Σε τι στυλ είναι; Μοντέρνο ή vintage;  Αν για παράδειγμα έχετε ένα μοντέρνο στυλ στο χώρο σας τότε προφανώς θα χρειαστείτε κούκλες με μοντέρνο σχεδιασμό, όπως απρόσωπες κούκλες.
Και φυσικά πρέπει να συνυπολογίσετε το κοινό σας. Σε ποιους απευθύνεστε; Αν το κοινό σας είναι κυρίες με κλασσικό στυλ σίγουρα η κατάλληλη επιλογή είναι οι ρεαλιστικές κούκλες.
 
Θέλετε μια συμβουλή από ένα ειδικό;…Μην παρασύρεστε από το τι κάνουν οι μεγάλες αλυσίδες ενδυμάτων. Έχετε την δική σας ταυτότητα. Το παν είναι να είστε μοναδικοί και όχι ένα πιστό αντίγραφο μιας πολυεθνικής.

Τόσα διαφορετικά χρώματα, τι ταιριάζει στο κατάστημα μου;
Σίγουρα θα έχετε παρατηρήσει πολλές βιτρίνες…κάθε βιτρίνα και άλλο χρώμα κούκλας. Όντως οι επιλογές είναι πολλές: άσπρο, μαύρο, γκρι, μπεζ και δεκάδες άλλα χρώματα. Κάθε χρόνο είναι στη μόδα και κάτι καινούργιο!
Για να επιλέξετε χρώμα κούκλας ρίξτε μια γενικότερη ματιά στο κατάστημα σας. Τι χρώματα έχετε επιλέξει για το εσωτερικό του;

Η βασική αρχή πάντως για να δημιουργήσετε μια ωραία βιτρίνα είναι μια: όλες οι κούκλες να είναι το ίδιο χρώμα και το ίδιο στυλ. Σίγουρα θα έχετε παρατηρήσει βιτρίνες που έχουν δυο κούκλες μαύρες, 1 κούκλα άσπρη και 2 μπεζ! Όταν το είδατε δεν σκεφτήκατε πως έβαλε ότι βρήκε σε προσφορά; Η σκέψη αυτή δεν είναι ωραία και σίγουρα δεν θα θέλατε να την κάνουν οι πελάτες σας για εσάς!
 
Για το τέλος μια συμβουλή: Να είστε δημιουργικοί
Στο site μας www.arhon.gr θα βρείτε μια τεράστια ποικιλία σε κούκλες βιτρίνας (και πολλά ακόμη είδη απαραίτητα για το κατάστημα σας). Ότι και να επιλέξετε, μην ξεχνάτε να είστε δημιουργικοί. Και τι εννοούμε με αυτό;
Να έχετε πάντα κατά νου κάποιες βασικές αρχές του visual merchandising:
-Αρμονία στα χρώματα που επικρατούν στη βιτρίνα
-Ντύστε την κούκλα όπως θα ήθελε ο πελάτης να τη δει. Δηλαδή μην παραλείπετε τα αξεσουάρ (τσάντα, παπούτσια, φουλάρι ή καπέλο)
Και μην ξεχνάτε…Η βιτρίνα σιωπηλά αναγγέλλει τι μπορεί κανείς να περιμένει στο εσωτερικό του καταστήματος…η βιτρίνα θα παρακινήσει τον πελάτη να κάνει το επόμενο βήμα…
 
Κουρμουλάκη Κατερίνα
Interior designer
Specialized in Visual Merchandising
 
 
Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου ή μέρους αυτού αν δεν υπάρχει αναφορά της πηγής και εμφανής ενεργός σύνδεσμος προς την ακριβή σελίδα του άρθρου.
 
 

Πώς να επιλέξετε την κατάλληλη κούκλα βιτρίνας για το κατάστημα σας (Μέρος Α’)

08-02-2017
από ΑΡΧΩΝ -
Η βιτρίνα αποτελεί το πιο σημαντικό μέσο προσέλκυσης πελατών.
Η επιλογή της σωστής κούκλας βιτρίνας για το κατάστημα σας είναι ύψιστης σημασίας, καθώς μαρτυρά την ταυτότητα και το στυλ του καταστήματος σας, ενώ ταυτόχρονα δημιουργεί μια θετική εικόνα για την επιχείρηση σας και ενθαρρύνει τις πωλήσεις.
Μάλιστα, μελέτες έχουν δείξει ότι μια επιτυχημένη βιτρίνα μπορεί να αυξήσει τις πωλήσεις έως και  78%.

Είναι όμως δύσκολο να επιλέξετε την κατάλληλη κούκλα βιτρίνας για το κατάστημα σας καθώς οι εναλλακτικές είναι πολλές: κούκλες απρόσωπες-άμορφες, κούκλες με κεφάλι και περούκα ή με ανάγλυφο μαλλί κλπ…και όλα αυτά σε δεκάδες χρώματα, γυαλιστερά ή ματ, και σε δεκάδες πόζες. Πραγματικά δύσκολη επιλογή!
 
Το μυστικό είναι ένα! Σκεφτείτε τι ταιριάζει στο κατάστημα σας και φυσικά στη τσέπη σας. Για να επιλέξετε λοιπόν τη σωστή κούκλα ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα:
1. Ορίστε το budget σας
Σίγουρα δεν θέλετε να ξοδέψετε πάρα πολλά χρήματα αλλά θα σας συνιστούσαμε να μην πάτε και στην πιο οικονομική λύση. Να θυμάστε ότι οι κούκλες είναι αυτές που δημιουργούν μια όμορφη βιτρίνα και που τελικά προσελκύουν τον πελάτη.

Θα μπορούσαμε να πούμε ότι οι κούκλες είναι οι «σιωπηλοί πωλητές σας» καθώς προωθούν τα ρούχα που φοράνε και κάνουν τον πελάτη να θέλει να μπει στο κατάστημα σας για να δει περισσότερα είδη. Και κάτι ακόμη εξίσου σημαντικό: είναι πάντα εκεί, ακόμη και τις ώρες και ημέρες που το κατάστημα σας είναι κλειστό και συνεχίζουν να δουλεύουν για εσάς, για να πουλήσουν τα προϊόντα σας.  Δείτε λοιπόν την κούκλα ως επένδυση και όχι ως δαπάνη.
 
2. Βρείτε το κοινό σας
Προσδιορίστε ποιο είναι το καταναλωτικό σας κοινό. Σε ποιους απευθύνεστε; Σε ποιες ηλικίες; Ανάλογα με το είδος των προϊόντων σας (πχ. βραδινά ενδύματα, casual, sport ή νεανικά) υπάρχουν διαφορετικές επιλογές σε κούκλες βιτρίνας. Άλλη κούκλα (σε στυλ, πόζα και χρώμα) θα επιλέξετε αν έχετε καλό ρούχο και άλλη κούκλα αν έχετε casual. Αν έχετε ρούχα σε μεγάλα μεγέθη θα χρειαστείτε μια παχουλή κούκλα. Αν έχετε αθλητικά ρούχα θα χρειαστείτε μια κούκλα καλογυμνασμένη.

Να θυμάστε ότι οι κούκλες που θα επιλέξετε για τη βιτρίνα σας πρέπει να ταιριάζουν στο στυλ των πελατών σας. Μόνο έτσι θα μπορέσει ο πελάτης να ταυτιστεί με αυτό που βλέπει και θα κάνει το επόμενο βήμα να εισέλθει στο κατάστημα σας.
 
3. Το παν είναι η σωστή ανατομία!
Η ποιότητα του υλικού, η ανατομία του σώματος και η ρεαλιστικότατα της κούκλας είναι στοιχεία που ορίζουν τις τιμές. Είναι λογικό μια κούκλα
που δεν είναι ανατομικά σωστή και δεν αναδεικνύει το ρούχο να είναι οικονομική, ενώ μια κούκλα όπου το ρούχο «δείχνει» να είναι πιο ακριβή.
 
Το παν είναι οι κούκλες που θα επιλέξετε να είναι όχι μόνο μοντέρνες και ωραίες αλλά και ανατομικά σωστές. Σε τι θα σας χρησιμεύσει μια
κούκλα που το σώμα της είναι «ατσούμπαλο» ή πολύ ψηλό (πάνω από 195cm) και αδύνατο, αφού όταν την ντύσετε το ρούχο θα «χάνεται»;

Μη ξεχνάτε ότι ο πελάτης πρέπει να μπορεί να φανταστεί επάνω του το ρούχο που φοράει η κούκλα στη βιτρίνα. Πρέπει λοιπόν η κούκλα
να ταιριάζει στο ύφος του πελάτη, να έχει φυσιολογικές διαστάσεις. Αυτό που πρέπει να εντυπωσιάσει τον πελάτη είναι το ρούχο και
η ωραία του εφαρμογή, όχι μια περίεργη-εξωγήινη φιγούρα που κάνει το ρούχο να δείχνει υποδεέστερο.
Στην τελική ο πελάτης θέλει να αγοράσει το ρούχο και όχι την κούκλα σας.  
 
Για το τέλος μια συμβουλή: Να είστε δημιουργικοί
Στο site μας www.arhon.gr θα βρείτε μια τεράστια ποικιλία σε κούκλες βιτρίνας (και πολλά ακόμη είδη απαραίτητα για το κατάστημα σας). Ότι και να επιλέξετε, μην ξεχνάτε να είστε δημιουργικοί. Και τι εννοούμε με αυτό;
Να έχετε πάντα κατά νου κάποιες βασικές αρχές του visual merchandising:
-Αρμονία στα χρώματα που επικρατούν στη βιτρίνα
-Ντύστε την κούκλα όπως θα ήθελε ο πελάτης να τη δει. Δηλαδή μην παραλείπετε τα αξεσουάρ (τσάντα, παπούτσια, φουλάρι ή καπέλο)
Και μην ξεχνάτε…Η βιτρίνα σιωπηλά αναγγέλλει τι μπορεί κανείς να περιμένει στο εσωτερικό του καταστήματος…η βιτρίνα θα παρακινήσει τον πελάτη να κάνει το επόμενο βήμα…
 
Κουρμουλάκη Κατερίνα
Interior designer
Specialized in Visual Merchandising
Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου ή μέρους αυτού αν δεν υπάρχει αναφορά της πηγής και εμφανής ενεργός σύνδεσμος προς την ακριβή σελίδα του άρθρου.
 
 

Οι εμπορικές ζώνες του καταστήματος

05-06-2016
από Τάσος Πάλλας

Η τοποθέτηση των εμπορευμάτων μέσα στο χώρο πώλησης δεν γίνεται στην τύχη, αλλά υπαγορεύεται από μια σειρά παραγόντων, οι οποίοι επηρεάζουν την αγοραστική συμπεριφορά των πελατών σας.

Το ξέρατε, ότι το κατάστημά σας είναι μοιρασμένο σε «ζώνες» περισσότερο και λιγότερο εμπορικές; Κι όμως, υπάρχουν συγκεκριμένες και ίδιες για όλα τα καταστήματα περιοχές, οι οποίες επιδρούν στην αγοραστική διάθεση των πελατών. Επομένως, αν λάβετε υπόψη σας αυτό το δεδομένο, μπορείτε όχι μόνο να αναλύσετε πιο σωστά τις πωλήσεις σας, αλλά και να τις επηρεάσετε, τοποθετώντας καλύτερα τα προϊόντα μέσα στο χώρο πώλησης. Επίσης, μπορείτε με προϊόντα - «δολώματα» να κατευθύνετε τον πελάτη ακόμη και προς ζώνες που συνήθως δεν προσέχει καν!

Πώς θα πάνε όπου θέλετε εσείς!

Παρότι η πρόθεση επιβολής της δικής σας θέλησης πάνω στους πελάτες μπορεί να ηχεί κάπως δυσάρεστα, καλώς ή κακώς, είναι απαραίτητη στο λιανικό εμπόριο, εφόσον βέβαια γίνεται χωρίς να το αντιλαμβάνονται οι ίδιοι οι πελάτες. Δηλαδή, δεν είναι πολύ κομψό να βάλετε τους πωλητές σας να «ωθούν» τους πελάτες προς κάποια σημεία του καταστήματος που είναι φανερό πως δεν έχουν διάθεση να δουν. Τα "ελάτε κι απο εδώ", "μα γιατί δεν κοιτάτε κι εκείνα τα ράφια" κ.λπ. μπορεί να μην ενοχλήσουν την πρώτη φορά, αλλά τη δεύτερη και την τρίτη είναι πολύ πιθανό πως θα κάνουν τους πελάτες να αισθανθούν πίεση και να κρατήσουν αμυντική στάση στις προσπάθειες πώλησης. Οι πελάτες θέλουν να αισθάνονται πως αυθόρμητα και με δική τους πρωτοβουλία κινούνται μέσα στο μαγαζί, ανακαλύπτοντας αυτά που τους αρέσουν ή χρειάζονται. Θέλουν να νιώθουν κυρίαρχοι στον χώρο, ικανοί να εντοπίσουν μόνοι τους αυτά που χρειάζονται. Επομένως, πρέπει τα ίδια τα προϊόντα τους παρασύρουν, ώστε να κινούνται σε όλο το μαγαζί. Αν π.χ. υπάρχει πατάρι, τοποθετώντας σε όλο το μήκος της σκάλας κάποια «δολώματα», μπορείτε να τους κάνετε να ανέβουν από μόνοι τους, χωρίς να πείτε λέξη! Το παράδειγμα αυτό είναι ενδεικτικό των δυνατοτήτων που έχετε στην κατεύθυνση της ροής των πελατών μέσα στον χώρο σας. Πριν όμως αρχίσετε να κάνετε αλλαγές στην τοποθέτηση των προϊόντων μέσα στο κατάστημά σας, πρέπει προηγουμένως να «χαρτογραφήσετε» μια κάτοψη, ώστε να προσδιορίσετε την τρέχουσα ροή των πελατών μέσα στο κατάστημα, αλλά και να αναπτύξετε ένα εναλλακτικό σχέδιο κατεύθυνσης της ροής. Στόχος σας είναι να ενθαρρύνετε ασυνείδητα τους πελάτες σας, ώστε να ψωνίζουν σε όλο το μαγαζί, με την προσοχή τους εστιασμένη εκεί που εσείς επιθυμείτε! Ο τρόπος για να το πετύχετε, είναι τοποθετώντας σε στρατηγικές θέσεις προϊόντα ζήτησης (αυτά τα οποία οι πελάτες έχουν αποφασίσει να αγοράσουν πριν επισκεφτούν το κατάστημά σας -δηλαδή γι’ αυτά έρχονται σε εσάς), ή αυθόρμητης πώλησης (η επιθυμία αγοράς δημιουργείται επί τόπου, χάρη στην εύστοχη και προκλητική προβολή).

Τα προϊόντα κάθε ζώνης

Η θέση κάθε προϊόντος μέσα στο κατάστημα δεν εξαρτάται βέβαια από παράγοντες όπως η διαθεσιμότητα χώρου ή η θέση του κατάλληλου ραφιού. Αρχίστε παίρνοντας τον σφυγμό της συλλογής των εμπορευμάτων σας από μπροστά μέχρι πίσω στον χώρο και ακολουθείστε μερικές βασικές συμβουλές τοποθέτησής τους, ώστε να κατευθύνετε σωστά τη ροή των πελατών σας, ανάλογα με τις ιδιότητες κάθε ζώνης.

Eίσοδος - Ζώνη «αποσυμπίεσης»:   Η περιοχή της εισόδου χαρακτηρίζεται συχνά ως «ζώνη αποσυμπίεσης», γιατί εκεί οι πελάτες προσαρμόζονται στο νέο περιβάλλον. Βγάζουν τα γυαλιά τους, κλείνουν την ομπρέλα τους και ρίχνουν μια πανοραμική ματιά σε όλο το κατάστημα. Οι πωλήσεις σπάνια γίνονται σ’ αυτή τη ζώνη -στην πραγματικότητα, οι περισσότερες πωλήσεις πραγματοποιούνται αφού ο πελάτης περάσει αυτή την περιοχή. Για παράδειγμα, σε καταστήματα καλλυντικών θα παρατηρήσετε ότι οι μεγάλες εταιρείες, όπως η Estee Lauder, προτιμούν να τοποθετούνται οι πάγκοι τους λίγα μέτρα πιο μέσα από την είσοδο.

Ζώνη του «χτυπήματος» (strike zone):   Μόλις οι πελάτες περάσουν από τη ζώνη αποσυμπίεσης, κοιτάζουν την τιμή του πρώτου αντικειμένου που βλέπουν, συνήθως στα δεξιά τους και το οποίο είναι πιο εύκολα προσβάσιμο. Αυτό το πρώτο αντικείμενο θα πρέπει να έχει μια τιμή που δεν είναι υπερβολική για τους πελάτες, καθώς αυτή η περιοχή, που αποκαλείται η «ζώνη του χτυπήματος» (strike zone), προσφέρει στους πελάτες την πρώτη τους εντύπωση για τις τιμές σας. Εκτεταμένη παρακολούθηση καταστημάτων (μέσω βιντεοσκόπησης) από εξειδικευμένους σχεδιαστές καταστημάτων λιανικής πώλησης έχει δείξει, ότι στην Αμερική και την Ευρώπη, οι πελάτες συνήθως στρίβουν δεξιά αμέσως μόλις μπαίνουν σε ένα κατάστημα προς την ζώνη χτυπήματος και συνεχίζουν προς τα μέσα. Θα πρέπει να αξιολογήσετε την τοποθέτηση σε αυτή τη ζώνη ενός προκλητικού συστήματος προβολής με προϊόντα σε προσιτές τιμές (σε σχέση με τις τιμές των εμπορευμάτων σας συνολικά).

Δεξιά -μετά τη ζώνη χτυπήματος:   Μόλις περάσουν οι πελάτες τη «ζώνη χτυπήματος» ο τοίχος στα δεξιά του καταστήματος είναι ο πιο πολύτιμος για εσάς, καθώς αυτό είναι συνήθως το σημείο, που προσέχουν πρώτο και εξετάζουν πιο προσεκτικά οι πελάτες. Σ’ αυτόν το δεξί τοίχο μπορείτε να τοποθετήσετε προϊόντα σε σχετικά καλές τιμές (συγκριτικά πάντα με τον μέσο όρο σας). Επίσης, στα συγκεκριμένα προϊόντα μπορούν να περιλαμβάνονται είδη που επιθυμείτε να προωθήσετε περισσότερο, αλλά που δεν είναι απαραιτήτως υψηλής ζήτησης.

Ζώνη του Ταμείου / Συσκευασίας:   Παραδοσιακά, το ταμείο και ο χώρος συσκευασίας είναι κεντρικά τοποθετημένα. Είναι προτιμότερο να τοποθετήσετε τον πάγκο συσκευασίας στα αριστερά της εξόδου (μπορεί να είναι συγχρόνως και είσοδος). Ο πάγκος αυτός χρησιμεύει και ως σημείο ελέγχου, ενώ θα πρέπει να είναι ένα σημείο με ορατότητα σε όλους τους χώρους του καταστήματος. Όταν σχεδιάζετε τον χώρο ταμείου - συσκευασίας, έχετε κατά νου τις πολλές λειτουργίες που θα φιλοξενηθούν στον χώρο αυτό και πράξτε αναλόγως. Σημειωτέον, επίσης, πως πρόκειται για μια από τις πιο «μποτιλιαρισμένες» ζώνες. Προϊόντα που αγοράζονται συμπληρωματικά και αυθορμήτως θα πρέπει να τοποθετούνται πάνω και πίσω από τον πάγκο αυτό, αλλά και κοντά όπου είναι δυνατόν. Ο πάγκος είναι το σημείο που προσφέρει το πιο δεκτικό κοινό (π.χ. ένας πελάτης που περιμένει) και εκεί οι αυθόρμητες πωλήσεις γίνονται πιο συχνά.

Βάθος καταστήματος (σε μακρόστενους / μεγάλους χώρους πώλησης):   Υψηλής ζήτησης προϊόντα τοποθετημένα στο πίσω μέρος του καταστήματος θα τραβήξουν τους πελάτες προς τα μέσα, αυξάνοντας τις πιθανότητες να δουν και άλλα προϊόντα στην πορεία. Για παράδειγμα, τα γνωστά καταστήματα ευχετήριων καρτών Hallmark συχνά τοποθετούν τις κάρτες τους στο πίσω μέρος «υποχρεώνοντας» τους πελάτες να περάσουν μπροστά από εποχικά, συλλεκτικά και άλλα είδη εμπορευμάτων, μέχρι να φτάσουν στο σημείο προορισμού τους.

Τελευταίες Συμβουλές

  • Είδη συμπληρωματικά και αυθόρμητης αγοράς πρέπει συνήθως να τοποθετούνται κοντά σε εμπορεύματα υψηλής ζήτησης στη ζώνη του καταστήματος που έχει την περισσότερη κίνηση, για να ενθαρρυνθούν περισσότερο οι πωλήσεις.
  • Συνίσταται η τοποθέτηση των ειδών αυθόρμητης πώλησης όσο το δυνατόν πιο μπροστά και σε περιοχές με μεγάλη κίνηση, ανάμεσα στην είσοδο και τα ράφια των ειδών μεγάλης ζήτησης, αλλά έξω από τη «ζώνη αποσυμπίεσης»
  • Κάθε προϊόν δεν είναι εντελώς ανεξάρτητο. Η τοποθέτησή του μέσα στον χώρο πώλησης επηρεάζεται και από έναν επιπλέον παράγοντα, που είναι η κατηγορία στην οποία ανήκει. Το κριτήριο δε της κατηγοριοποίησης εξαρτάται από το ύφος και τη φιλοσοφία της κάθε επιχείρησης.

 

Της Έλενας Σιάμπου

(Πηγή: infostore)