Γιατί είναι αναγκαίο το Visual Merchandising και πως θα στραφείτε σε αυτό με επιτυχία; (ΜΕΡΟΣ Α’)

15-11-2019
από ΑΡΧΩΝ -

Τι είναι αυτό που απασχολεί περισσότερο τους καταστηματάρχες σήμερα; Μα φυσικά το κοινό που θα προσελκύσουν, πόσος κόσμος θα μπει στο κατάστημα τους και τελικά πόσοι από αυτούς θα αγοράσουν.

Σκοπός όλων τα καταστηματαρχών είναι να αυξήσουν τον αριθμό των ατόμων που επισκέπτεται καθημερινά τον χώρο τους και κατά συνέπεια τις πωλήσεις τους. Πως θα το καταφέρουν αυτό; Αρκεί να στραφούν σε ένα επιτυχημένο visual merchandising!

 

Τι είναι όμως το visual merchandising;

Πρόκειται για το σύνολο των ενεργειών που γίνονται με σκοπό την προώθηση των προϊόντων.

Θα λέγαμε πως είναι οτιδήποτε βλέπει ο πελάτης, στον εσωτερικό ή εξωτερικό χώρο μας, που δημιουργεί μια θετική εικόνα για την επιχείρηση, και έχει ως αποτέλεσμα την προσοχή, το ενδιαφέρον, την επιθυμία και την ενέργεια εκ μέρους του καταναλωτή. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε ότι το 80% των εντυπώσεων δημιουργούνται από την όραση.

Ένα επιτυχημένο μοντέλο visual merchandising περιλαμβάνει τους κατάλληλους συνδυασμούς των προϊόντων, του χώρου προβολής και του περιβάλλοντα χώρου με αποτέλεσμα την ενθάρρυνση των πωλήσεων.

Το visual merchandising

  • Στοχεύει στην πληρέστερη πληροφόρηση των πελατών για το προϊόν με τον πλέον δημιουργικό και αποτελεσματικό τρόπο.
  • Θέτει ένα χωρικό περιβάλλον για την προβολή του προϊόντος για να εντυπώνεται στη μνήμη και να ανακαλείται εύκολα για αρκετό χρονικό διάστημα.
  • Προσελκύει το ενδιαφέρον του πελάτη για να τον οδηγήσει στη λήψη απόφασης αγοράς σε συντομότερο χρονικό διάστημα, αυξάνοντας έτσι τη διαδικασία πωλήσεων.

Το visual merchandising δεν αποτελεί επιστήμη με καθορισμένους κανόνες. Περισσότερο θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως τέχνη, ωστόσο το αποτελεσματικό visual merchandising στηρίζεται σε ορισμένες βασικές αρχές που πρέπει να έχετε πάντα κατά νου ώστε να αυξήσετε τις πωλήσεις σας.

 

Ξεκινήστε από τη βιτρίνα του καταστήματος

Ένα από τα βασικά σημεία του καταστήματος, ίσως το πιο σημαντικό, είναι η βιτρίνα του. Χωρίς αμφιβολία, μια όμορφη και ελκυστική βιτρίνα προσκαλεί τους πελάτες στο κατάστημα. Πιστεύεται ότι το 50% των πωλήσεων οφείλεται στη θελκτική εικόνα της βιτρίνας, εκεί όπου δίδεται η «πρώτη μάχη των εντυπώσεων».

Άρα πρέπει πρώτα να φροντίσουμε όχι μόνο για τη σωστή παρουσίαση των προϊόντων στην βιτρίνα, αλλά και για τη γενικότερη δημιουργία μιας επικοινωνιακής ατμόσφαιρας.

 

Μικρά μυστικά για τη βιτρίνα σας:

  • Φροντίστε για την επιλογή και τοποθέτηση των κατάλληλων μανεκέν, σύμφωνα με τις τάσεις της εποχής. Μάθετε περισσότερα σχετικά με το "Πως να επιλέξετε την κατάλληλη κούκλα βιτρίνας για το κατάστημα σας" https://www.arhon.gr/news-el/page-23.html & https://www.arhon.gr/news-el/page-24.html
  • Επίσης, να φροντίζετε για την άρτια παρουσίαση της κάθε κούκλας. Πρέπει να είναι καθαρή, να μην έχει φθορές, η περούκα της να είναι καλοχτενισμένη κτλ.
  • Προσέξτε ώστε η γενικότερη διακόσμηση της βιτρίνας να είναι σύμφωνη με την εποχή (πχ. Φθινόπωρο, Χριστούγεννα, Καλοκαίρι κτλ.) και να έχει ένα θέμα. Φροντίστε ακόμη για τη συχνή αλλαγή της καθώς αυτό χαρίζει μια επιπλέον πνοή ανανέωσης στο κατάστημα σας.
  • Σκεφτείτε με τη λογική του έξω προς τα μέσα. Πριν προχωρήσετε στην διακόσμηση της βιτρίνας σας, δείτε την λίγο από έξω, και εξετάστε τι θα ήθελαν να δουν οι πελάτες πρώτα. Εξετάστε εάν το κύριο σημείο της βιτρίνας βρίσκεται στο σωστό σημείο, δηλαδή επάνω από τη φυσική γραμμή του ματιού.
  • Ο κανόνας «less is more» λειτουργεί και για τις βιτρίνες. Μια minimal βιτρίνα είναι πλέον η καλύτερη επιλογή. Τοποθετήστε μικρότερες ποσότητες προϊόντων. Με αυτό τον τρόπο θα δημιουργήσετε μια ξεκάθαρη εικόνα που θα επιτρέψει στους πελάτες να την αντιληφθούν πιο εύκολα, χωρίς να αποσπούν την προσοχή τους με διαφορετικές συσκευασίες και χρώματα.
  • Δημιουργήστε οπτικούς περισπασμούς, οι οποίοι συνήθως δελεάζουν κάποιον να κοιτάξει πίσω για δεύτερη φορά. Αυτό μπορεί για παράδειγμα να γίνει με το να κρεμάσετε κάποιο διακοσμητικό στοιχείο από την οροφή.
  • Ακόμη, ο φωτισμός της βιτρίνας είναι σημαντικός. Διαβάστε περισσότερα στο https://www.arhon.gr/news-el/page-19.html

Extra Tip!

Τέλος, να θυμάστε ότι θα πρέπει το μήνυμα της βιτρίνας να είναι ξεκάθαρο, σαφές και να δείχνει την προσωπικότητα του καταστήματος. Δεδομένου ότι οι περαστικοί θα διαθέσουν στη βιτρίνα σας μόνο μια γρήγορη ματιά, έχουν μόνο λίγα δευτερόλεπτα (σύμφωνα με έρευνα, λιγότερο από 11 δευτερόλεπτα) να λάβουν το μήνυμα σας, θα πρέπει να τους προσφέρετε κάτι που θα τους τραβήξει την προσοχή και το οπτικό ενδιαφέρον.

 

Μην παραλείψετε να διαβάσετε το 2ο μέρος του άρθρου...

 

 

Γράφει η Αθανασίου Χριστίνα
Interior designer - Specialized in Visual Merchandising


Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου ή μέρους αυτού αν δεν υπάρχει αναφορά της πηγής και εμφανής ενεργός σύνδεσμος προς την ακριβή σελίδα του άρθρου.